Tuesday 7 August 2012

Terima Buku


Semalam petang saya menerima sebuah bungkusan. Saya berpura-pura terkejut apabila seorang rakan memberinya kepada saya tatkala ketika itu saya berada di dalam bilik bos. Melihat kepada bungkusan itu saya telah mengagak apa isinya cuma saya pendamkan niat membukanya.
Tiba dimeja, saya terus membuka bungkusan tersebut. Buku “Solat : Kebaikan Dari Perspektif Sains” yang saya pesan daripada sebuah laman blog http://bookkeeper-uwise.blogspot.com/ telah selamat diterima. Saya sangat teruja apabila menerimanya. Ini merupakan pertama kali saya membeli buku secara online dan yang paling penting kaedah membelinya sangat mudah.
Biasanya jika pengguna ingin membeli sesuatu barang secara online, dia mesti membuat bayaran terlebih dahulu sebelum barang yang dipesan tiba. Tetapi di laman blog tersebut, cara belinya agak berbeza.  Bagi pembelian di bawah RM300.00 pembayaran dibuat hanya setelah pembeli menerima barang pesanan dan perlu memasukkan amaun yang tercatat pada inbois ke dalam akaun bank syarikat yang mengendalikan laman blog tersebut. Unik bukan!
Secara peribadi pengalaman pertama saya membeli buku secara online ini sangat menarik walaupun bagi sesetengah orang yang telah berkali-kali melakukannya mungkin menganggap biasa. Tetapi saya pasti mungkin pengalaman ini menjadi sesuatu yang sangat berharga untuk masa depan saya dan keluarga. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment